1 октября 2012 г.

эстонский в октябре




Aeg
Teema,
alateemad
Tegevused
Soovitatavad mängud, laulud
Oktoober
1.nädal
01.-05.10
Ilmad sügisel
Riided, jalatsid, värvused
Riietumine
Abi kutsumine     
Loodusvaatlused, ilm.
Toa-ja õueriided, jalatsid ja nende iseloomustamine.
Dialoogid – kutsume abi tel 112

Laul „Riidessepanemise laul
Mäng „Kohalik raadio”
Dialoogid
2.nädal
08.-12.10
Koduloomad
Lemmikloomad
Iseloomustavad omadussõnad
Abi kutsumine     
Koduloomade nimetuste tutvustamine.
Erinevad lemmikloomad
Kodu-ja lemmikloomade elukohad
Kodu- ja lemmikloomade iseloomustamine
LM Lastetants
Laul „Rändame ringi”
Dialoogid
3.nädal
15.-20.10
Metsloomad
Omadussõnade kasutamine
Abi kutsumine     
Metsloomade nimetuste tutvustamine.
Metsloomade iseloomustamine värvuse, suuruse ja iseloomu järgi. Talvel magavad loomad.

Mäng „Karuke”
Laul „Jänesel on pikad kõrvad”
Laul „Metsas”
Dialoogid

4.nädal
22.-26.10
Transport
Elukutsed
Abi kutsumine     
Transpordivahendite nimetuste tutvustamine
Kuidas tuleme lasteaeda?
Erinevate sõidukijuhtide nimetused

Laul „Issiga”
Mäng „Õhk, vesi, maa”
Dialoogid






Kudusin kangast  (hääldusharjutus)
Eesmärk: Laps oskab nimetada erinevaid värvusi.
Midli- madli,
kudli-kadli,
kudusin kangast,  tegin riiet, riie on punast/ rohelist värvi (laps nimetab värvuse, mis on kotist võetud pildil).


Laul: Issiga
Sõnad: S.Toompere 
Viis: S.Toompere
Eeltöö: Sõnavara tutvustamine: isa-issi; armas-kallis; lähme-lähme sõitma-lähme sõitma autoga/bussiga/rongiga;
Kõnelemine: Leiame lastega erinevaid trantspordivahendeid, millega saab sõita. Esitan lastele küsimuse: Millega sa sõidad? Aitan lastel vastata: ma sõidan autoga/ bussiga/ rongiga/rattaga/ laevaga. Näitan trantspordivahendi pilte ja küsin: Millega sina sõidad?
Laps õpib:erinevate trantspordivahendite nimetusi; auto, buss, rong, lennuk, tramm
Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma autoga.
Issiga, issiga, lähme sõitma autoga.
Matkivad autoga sõitmist (rool), võib liikuda ringis või edasi-tagasi
Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma bussiga.
Issiga, issiga, lähme sõitma bussiga.
Laste käed on üleval ja imiteerivad käetoest kinnihoidmist
Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma rongiga.
Issiga, issiga, lähme sõitma rongiga.
Imiteeritakse rongirataste liikumist. Lapsed liiguvad ringis või edasi-tagasi.

Tutvustan ja harjutan kaasaütleva käände kasutamist. Viin käände kasutamise teise konteksti, leian asju, millega lapsed kõige meelsamini mängivad ja esitan küsimuse: Millega sa mängid? Kellega sa tulid hommikul lasteaeda? Kuidas sa tulid hommikul lasteaeda? Ma mängin autoga/ bussiga/ rongiga/rattaga/ laevaga/nukuga. Ma tulin lasteaeda emaga jalgsi/emaga autoga/isaga bussiga/vanaemaga trolliga jne
Õhk, vesi, maa
Teema: sõidukid. Eesmärk: sõidukeid märkiva sõnavara omandamine
Mängujuht hüüab: õhk- mängijad matkivad õhusõidukeid, vesi- veesõidukeid, maa- maismaal liikuvaid sõidukeid. Võib küsida: Mis sõiduk sa oled?Millega sõidad?
Kohalik raadio
Teema: riided, jalanõud, värvused,isikuandmed. Eesmärk: aru saada riietuse kirjeldusest, oma nime, vanuse ja aadressi ütlema õpetamine.
Lapsed istuvad poolkaares nii, et näevad hästi üksteist. Õpetaja keerab lastele selja ja teadustab: Tähelepanu! Kadunud on üks väike poiss. Tal on seljas sinine pluus ja rohelised püksid, jalas pruunid sandaalid. Ta tulgu kohe teadustaja juurde! Laps, keda otsitakse, tõuseb püsti , tuleb õpetaja juurde, ütleb oma nime, vanuse ja aadressi. Samuti võivad teised lapsed arvata, kes on kaduma läinud.

Dialoog:
Küsimuste esitamine ja küsimustele vastamine: Kuidas on sinu nimi? Mis juhtus? Mis tal seljas on ? Ütle oma aadress.
Juhtumid: laps on kadunud, laps kukkus, laps on haige

Näidis
Laps:     Tere!
Õpetaja: Kuidas on sinu nimi?
Laps:     Minu nimi on ….
Õpetaja: Mis juhtus?
Laps:     Üks poiss on kadunud (minu sõber on kadunud)
Õpetaja: Mis ta nimi on?
Laps:     Tema nimi on ….
Õpetaja: Mis tal seljas on?
Laps:     Tal on seljas nt sinine jope, jalas sinised püksid ja pruunid kummikud. Peas on kollane müts.
Õpetaja: Kus sa oled?
Laps:     Ma olen lasteaias/kodus.
Õpetaja: Ütle oma aadress.
Laps:     Minu aadress on ….
Õpetaja: Me hakkame otsima. Head aega.
Laps:     Head aega


Toetav materjal http://mudila.lastekas.ee :”Mõmmi õuemineku laul”, „Issi laul”, „Laul kolmest sõbrast”, Laul lehekesest”, „Metsas”, „Laul maal ringirändavatest sõpradest”, Me lähme rukist lõikama!”,  „Õunapuu”           

Комментариев нет:

Отправить комментарий