6 октября 2011 г.

Эстонский: план занятий на октябрь

 Понедельный план

Oktoober
1.nädal
03.-07.10
Ilmad sügisel
Riided, jalatsid, värvused
Mänguasjad
2.nädal
10.-14.10
Koduloomad
Lemmikloomad
3.nädal
17.-21.10
Metsloomad
Tagasõnade tutvustamine
Omadussõnade kasutamine
4.nädal
24.-28.10
Transport
Elukutsed

Песни: „Mõmmi õueminekulaul”, Laul lehekesest”, „Metsas”, „Laul maalringirändavatest sõpradest”, Me lähme rukist lõikama! Õunapuu  


Kudusin kangast
Eesmärk: Laps oskab nimetada erinevaid värvusi.
Midli- madli,
kudli-kadli,
kudusin kangast,  mul on riie n punane/sinine/llla…… (laps nimetab värvuse, mis on kotist võetud pildil).


Laul „Sügis saabub”
Sõnavara tutvustamine: sügis-sügis saabus; külm-külm tuul, külm ilm; leht-lehed, lehed langevad; pilv-pilved; lomp-lombid;
Kõnelemine:Näitan lastele lasteaia õues või piltidel lehti, pilvi ja lompe. Küsin lastelt: Kas täna on soe ilm? Kas täna on külm ilm? Kas täna puhub tuul?
Laps õpib:sügisega seotud sõnu: sügis, tuul, lehed, pilved, lombid
Sügis saabub, sügis saabub,                                  
Lapsed plaksutavad käsi rütmis
lehed alla langevad.                
Käed liiguvad sõrmi liigutades üles-alla
Külmad tuuled, külmad tuuled
Käed on ülal, liigutused paremale ja vasakule.
lehed alla langevad.                          
Kordub teise rea tegevus
Pilved taevas, pilved taevas,               
Käed on ülal, pihud kaares koos, vaade üles
lehed alla langevad.
Kordub teise rea tegevus
Lombid teedel, lombid teedel
Lapsed trambivad jalgu rütmis
lehed alla langevad.
Kordub teise rea tegevus

Õhk, vesi, maa
Teema: sõidukid
Eesmärk: sõidukeid märkiva sõnavara omandamine
Mängujuht hüüab: õhk- mängijad matkivad õhusõidukeid, vesi- veesõidukeid, maa- maismaal liikuvaid sõidukeid. Võib küsida: Mis sõiduk sa oled?Millega sõidad?

Laul: Issiga, sõnad ja viis S.Toompere 
Eeltöö: Sõnavara tutvustamine: isa-issi; armas-kallis; lähme-lähme sõitma-lähme sõitma autoga/bussiga/rongiga;
Kõnelemine: Leiame lastega erinevaid trantspordivahendeid, millega saab sõita. Esitan lastele küsimuse: Millega sa sõidad? Aitan lastel vastata: ma sõidan autoga/ bussiga/ rongiga/rattaga/ laevaga. Näitan trantspordivahendi pilte ja küsin: Millega sina sõidad?
Laps õpib:erinevate trantspordivahendite nimetusi; auto, buss, rong

Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma autoga.
Issiga, issiga, lähme sõitma autoga.
Issiga, issiga, lähme sõitma autoga.
Matkivad autoga sõitmist (rool), võib liikuda ringis või edasi-tagasi
Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma bussiga.
Issiga, issiga, lähme sõitma bussiga.

Laste käed on üleval ja imiteerivad käetoest kinnihoidmist. Lapsed  liiguvad ringis või edasi-tagasi
Issi, issi sa, oled mulle kallis.
Issi, issi sa, armas oled ka.
Lapsed panevad  parema käe vasakule õlale ja vasaku käe paremale õlale
Issiga, issiga, lähme sõitma rongiga.
Issiga, issiga, lähme sõitma rongiga.
Imiteeritakse rongirataste liikumist. Lapsed liiguvad ringis või edasi-tagasi.

Tutvustan ja harjutan kaasaütleva käände kasutamist. Viin käände kasutamise teise konteksti, leian asju, millega lapsed kõige meelsamini mängivad ja esitan küsimuse: Millega sa mängid? Ma mängin autoga/ bussiga/ rongiga/rattaga/ laevaga/nukuga.

Комментариев нет:

Отправить комментарий